Starseed

En blogg från överlevnad-till att leva ❤️

Sexuellt våld

Publicerad 2020-02-14 03:43:51 i

Det sexuella våldet, som jag tidigare betraktat som våldtäkt, kan anta så många olika former som man inte alls tänker på.

För min del var det först och främst att han snabbt blev varse om vad jag behövde och vad jag ville ha, men såg till att jag inte fick det. Detta kryddade han på genom att berätta för mig att jag var onormal, håna och förlöjliga det jag tyckte om genom meningar som att han inte var nån jävla fjortis längre, sånt sysslade inte han med. Inte ta hänsyn till att jag kroppsligt förändrades när jag var gravid. Hävda sin rätt att göra saker vi i tidigt stadium testat på genom att påstå att jag lurat honom att tro att jag tyckte om detta, och sedan krydda lite extra med att säga att han aldrig kunnat bli tillsammans med mig om han vetat att jag inte skulle vara fortsatt intresserad av de sexuella aktiviteter vi tidigt testat. 

Att inte ta hänsyn till att en är gravid och att de fysiska förutsättningarna för sex då förändras är också en faktor.

Jag utvecklade vestibulit, vilket höll i sig i närmare tre år.

Något år senare handlade det sexuella våldet i mitt fall mer om att neka mig närhet varje gång jag som mest behövde det. Och att när jag fått närhet håna mig för att jag bett om det. Grina efter kuk var ett inte alltför trevligt uttryck jag lärde mig leva med de gånger jag visat intresse, samtidigt som jag fick höra att jag nog varit otrogen de gånger jag inte varit psykiskt eller fysiskt med på det du velat göra.

Sexuellt våld kan ta sig uttryck i så mycket mer än regelrätta våldtäkter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela