Starseed

En blogg från överlevnad-till att leva ❤️

Fix you

Publicerad 2020-09-19 18:42:40 i

Jag fick ju tillåtelse att sjunga i kör varje vecka. Såg nyss en barnfilm med småttingarna där de spelade låten Fix you med Coldplay och bröt ihop totalt. Insåg helt plötsligt hur viktigt det var för mig, dels att få uttrycka mig känslomässigt igen under de timmar jag sjöng, men också just den sången och hur den landade i min själ och öppnade delar som så länge varit stängda.

When you try your best, but you don't succeed
When you get what you want, but not what you need
When you feel so tired, but you can't sleep
Stuck in reverse
And the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone, but it goes to waste
Could it be worse?

... har aldrig gillat den sången innan så speciellt. Men nu var det som att den talade till mig. Och den gjorde ont.

And high up above or down below
When you're too in love to let it go
But if you never try you'll never know
Just what you're worth
Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

..............

När man lever med någon som man älskar så mycket att man skulle kunna kapa av sitt eget ben för att få vara med honom för resten av livet. När man vet hur mycket man går sönder men säger till sig själv varje dag att det är det här jag väljer, jag älskar honom. Samtidigt som man vill hjälpa och förstå och hjälpa och förstå och bara     finnas där och upplysa. Om allt han kan få men nu missar för att livet handlar om kärlek och inte makt och

man tillslut inte orkar vara den människan mer

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela