Starseed

En blogg från överlevnad-till att leva ❤️

När han tre år senare hugger sönder en dörr med en yxa, och hur det inte ens diskuteras dagen efter...

Publicerad 2020-02-27 04:27:52 i

Det börjar bli sent.
Han har som vanligt spenderat hela kvällen själv nere i källaren. Vad han gör vet du inte exakt för du har undvikit att gå ner dit eftersom du vet att han druckit mycket.
Men just ikväll känns det ändå som att det är för mycket bara 😔
För mycket sprit och för mycket hat, och det kommer sluta med att han däckar där nere och du måste vara vaken och se till så han andas, försöka lägga honom i en bra ställning trots att han väger bly, och hålla koll så han inte går ut och fryser ihjäl på natten etc etc

Du smyger ner för trappen och hör hur han i vanlig ordning pratar med någon i telefon.
Han pratar högt och argt och du vet att han druckit mycket då spritflaskan nästan är tom.
Du tänker att han nog är så onykter att han inte märker om du bakom ryggen på honom smyger fram och tar flaskan och sedan gömmer den till imorgon.

Men han ser dig i samma stund som du tar flaskan.

Du får panik och vänder dig om och springer ut i tvättstugan med flaskan, och hinner Precis låsa dörren bakom dig.

Här tänker man att en normal reaktion från hans sida borde varit att gå ut genom källardörren och in genom ytterdörren i huset och fråga varför jag tar hans flaska.
Men det finns inget normalt med detta.
Istället sliter han åt sig en yxa och börjar hugga i dörren/väggen till tvättstugan där jag står och ser allt genom rutan på dörren.

Livrädd inser jag att han inte kommer sluta förrän han huggit sig igenom dörren och att jag på något vis måste ge honom flaskan utan att komma ivägen för yxan.
Alla barn sover på våningen ovanför, och jag har än en gång ett barn i magen.

För några sekunder så backar han några meter och jag ser en öppning där jag ställer ifrån mig flaskan, låser upp dörren och sedan flyr upp till övervåningen. Vad som hände sedan minns jag inte, jag var nog i chock.

Däremot minns jag tydligt vad som hände dagen efter. 
Dagen efter fälldes jag en kommentar om att det var ju inte nödvändigt att hugga sönder dörren och väggen med en yxa väl?

Och det var det enda som sas om den lilla incidenten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela