Starseed

En blogg från överlevnad-till att leva ❤️

Kunskap är styrka

Publicerad 2020-02-02 20:49:33 i

Men att vara medveten gör det inte lättare.

Jag är som en svamp som suger åt mig all kunskap jag kan. Och jag vill veta allt. Vill förstå hur du kunde fånga mig. Vill förstå varför jag stannade första gången. Vill förstå varför jag stannade alla andra hundra gånger. Vill veta varför jag valde dig framför mig själv, framför mina barn. Behöver förstå hur jag kunda gå sönder så mycket att jag inte kunde ta hand om mig själv längre. Måste få veta hur du kunde förändra mig så mycket att ingen längre kände igen mig. Och all den informationen har jag fått.

Efter alla timmar av terapi har jag fått alla svar jag eftersökt, och mer än så.

Och jag är glad för den kunskap jag har. Jag vet att jag aldrig kan gå tillbaka.

Men sorgen är lika stor för det. Och medvetenheten gör ingenting lättare.

För du är den enda som kan läka de sår som du har skurit in i min själ.

Att vara medveten gör det inte lättare!       (null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela