Starseed

En blogg från överlevnad-till att leva ❤️

Herregud jag kan kolla på vad jag vill på tv igen 😱

Publicerad 2019-09-02 10:59:39 i

För de som inte levt med någon som utövar psykiskt våld så kanske det låter helt otroligt hur långt in de tar sig och saker du tvingas låta bli för att slippa bli kränkt. Som vilken musik man lyssnar på, hur man klär sig, vilken längd man har på håret, vad man tycker om i sängen, vilka skor man har, om man sminkar sig, hur man pratar om sitt jobb, hur man väljer att inte bråka med sitt ex, hur man äter, hur man skyddar sin familj, hur man skyddar hans familj, hur man skyddar hans vänner, hur man kryddar maten, i vilken ordning man tvättar kläder, hur man hänger tvätten, hur man städar...
 
Och varje dag är nu en sådan befrielse så det går inte att beskriva känslan i ord.
 
Herregud, jag kan titta på tv igen utan att anpassa mig för att slippa kränkningar.
 

Kommentarer

Postat av: Mija

Publicerad 2019-09-02 13:57:28

❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela